המונים התכנסו ביזדים לזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל

איתי גדסי 1 Comment on המונים התכנסו ביזדים לזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במלאת שלוש שנים לפטירתו של מרן הגר״ע יוסף זצוק"ל נערכה הערב עצרת מספד בבית הכנסת היזדים במסגרת שיעורו של הראש״ל הגר"י יוסף.

בעצרת השתתפו חבר מועצת גדולי התורה ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן, חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, ראב״ד תל אביב הגר״ז כהן,  חברי בית הדין הגדול הגר״י זמיר.  הגר״י זר ועוד.

הרב המקדים היה ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן שנשא דברים על גדלותו של הגר"ע: "הוא היה בקי בכל חלקי התורה וההלכה, הרבה תורה באופן שלא מצינו בדורות האחרונים ורומם את קרנם של בני עדות המזרח.

"הוא עשה מהפכה וגידל את עם ישראל – את אותו דור שאיבד את המושגים. הגר"ד המשיך ואמר: "המקום של מרן הרב עובדיה זה בבחינת מקום המקדש, והוא עצמו בבחינת ארון הברית. הוא שלט בכל התורה".

ראש הישיבה התייחס לבחירות לרבנות: "יש הרבה גורמים שרוצים לשנות את הכוח של התורה וגם הגדרות במשך השנים, אך מרן הרב עובדיה היה ראש וראשון, לא נשא פנים לאף אחד, הוא נלחם בלי משוא פנים עד החודשים האחרונים לפטירתו. ניסו להכניס רב רפורמי רב ראשי בארץ ישראל. והרב עובדיה עמד כמו ברזל ואפילו שזה יכל להזיק לבנו הרב יצחק, הוא עמד בכל תוקף על זה ועמד בכל הכוח על משמר ההוראה בישראל במלחמת הקודש. הוא נלחם על הרבנים של ירושלים גם. גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם, שה' יעזור שתמשיך אותה מורשת על ידי ממשיכי דרכו וזכו בחסדי השם להמשיך את התורה וההוראה בעם ישראל". סיים הגר"ד כהן.

לאחר מכן, נשא דברים חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף שהתייחס ליום הזכרון שיערך ביום חמישי: "זה השבוע של הזיכרון למרן.  את מו"ר אבי לא עניין דבר מלבד התורה ולכן החלטנו להרבות תורה. לא כנסים ולא עצרות. רק להרבות תורה לכן יום חמישי שזה יום השנה. יתקיים יום שכולו תורה עם רבנים ודיינים, ואני קורא לכל מי שרוצה לזכור את מרן, להרבות תורה ביום הזה.

לאחר מכן התקיים שיעורו המרכזי הקבוע של הראש״ל הגר״י יוסף שהקדיש אותו לע״נ אביו מרן הגר"ע זצ״ל.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מרן ראש הישיבה הרב שלום כהן היה חסר